Tuesday, January 25, 2011

makan2 di putrajaya

hari ahad..23 Januari ritu..
bersempena si Ijan dah duduk umah baru...
kuartes kat putrajaya...
so kami watla acara sepah-menyepah dapur dia..
hahhahaaa...
saksikan! zassss!!!!

yg duduk kat kosi tu..QC!! aka mandur utk aritu..
hahhahaaha..jgn marah ye makcik..
tu MIL si Ijan le..
sorg lagi tu..my SIL...
akak! cepat masak! dah lapooooo!!

aku ngah curik tulangggg...~ngee~

rifqi n kak ar...
"nak!nak!"..dia nak makan tu..

lauk pauk aritu..
ayam masak lemak cili api xmasuk lak lam sini..
sori ye tuan umah.. ;)

ada ayam goreng berempah...
di taja oleh tuan umah..

tempe goreng ketumbar..
tuan umah jugak le ni..
lupa nk interprem sambal kicap yg aku buat..huhu

ketam masak sos...
igt nk wat ketam sambal campur ng telor masin tu..
tp xcukup bahan...lgpon nk cepat..
suma da kebulur..hahaha

paling best!
asam pedas kepala ikan!!! from my Sis in law..
tapi pesal kaler mcm kari jek...
tukang amik gmbr xreti nih..hehhee

of courselah my pumpkin cheesecake!!

dadih ceklat by tuan umah..

10 comments:

  1. fuiyooo ijann... ko biler nak ajak aku dtg umah jan? aku nak lauk mcm nih jugak! kekekekeke...

    ReplyDelete
  2. ..kak inah..
    kite ada byk tempat persinggahan kak pasni..MELAKA ada kak tin n nad.. nak tgk F1, leh g umah laili...nk g KLCC,leh lepak umah aku...nk jelajah PANTAI TIMUR, leh lepak umah KO kak!!!! hahahha best x?? amacam??

    ReplyDelete
  3. salam/...aku nak tempe tuh..cicah sambal kicap terangkat woo...

    ReplyDelete
  4. adik misi...akak pun nak lauk mcm kat atas tu jugak..ngeh ngeh ngeh....

    ReplyDelete
  5. huhh..pandai ko edit gamba, tak nampak sepah langsung

    ReplyDelete
  6. Salam kak fmina,
    Ceria betul adik-beradik ni. Seronok baca komen tau. :D Rumah adik ke, ni? Best kan, dah besar2 dan kawen tapi masih rapat dan mengunjungi...

    ReplyDelete
  7. ..nOOrsha..
    Tempe ng sambal kicap mmg yg terbaeeekk...xsah mkn tempe xda smbl kicap!

    ...kak ham..
    Boleh...msk2 kt umah akk..nak?

    ..ejan..
    Hahaha x edit pon..aku pilih2 gmbr je... :D

    ..indah..
    Dulu2 ms kami bujang2 or anak xda lg,sllu g lepak umah my SIL tu...dia pandai msak..skg giliran kami la pulak jd tuan rmah...kami pon da pandai masak...hehee

    ReplyDelete
  8. SIL dah msk 40, time to retire, naik pgkat jd QA/QC Manager/Director. Test sj. Skrg ni bole ler order2, adik2 ipar sume pandai masak, hehe..

    Asam pedas kepala ikan tu kaler cam kari sb si tukang msknya dtg dr utara so automatik jd cam gitu, hahaha.....

    Gambr paling atas tu gaya taekwando goreng ayam berempah..

    ReplyDelete
  9. akk!! ada akaun jugak ye...hahahhaa
    ok kak! oder je...nak apa..insya allah boleh buat...tu gaya mcm tengah baca mentera jampi serapah je kat ayam tu..bkn gaya tekwando..hahaha

    ReplyDelete
  10. Nak jugak... nak ketam sama pumpkin cheesecake. tapau okey. hehehe

    ReplyDelete