Tuesday, November 30, 2010

horray2 la aku....

wah!
blog aku still lagik ber 'horray-horray'...
ekceli lama dah blk cuti..
tp ntahla...xkesampaian nk update blog...

skg ni si azmina kena cikenpox!!!
smlm baru perasan...arini da tumbuh agak byk!!
ubat acyclovir xdpt2 lagi...
g kinik, Dr cuma bg antibiotik biasa je..

kak nOOrma ckp num air kelapa byk2..
tp kang naik byk2, geli la plak aku nengoknya...

daun semambu...
rupa pon aku xtau...
ritu anak akk aku kena gak,
akk aku guna daun ni wat mandi n sapu2/tepek kt badan...
wat ilangkan gatal..
so far nmpk bkesan...
dia dok melaka..byk le pantai..
kt kl mn nak cr pantai?? ada kt klcc nuuu hah...
ada pokok semambu situ? hahaha

mengikut sumber yg dipercayai...(kak nOOrma le tu..)
biasanya kt kuil2 india ada pokok ni...
aku dah soh En.Asben aku g skodeng pas dia blk kj kang..

masa si Alzam kena dulu...
aku bg ubt apa ek??
lupa sudaaaaa...

7 comments:

  1. lor cian anak dare kene ciken pox...seksa woo ciken pox nih,x larat nk bwk badan..huhuh....bg minum airn kelapa n sapu kat badan, biar byk kuarnye, cpat sikit elok....insyaallah...weh,aku da beli milo satu pek beso, nak wat milo cam kat bwh tuh...sedapnyeee.lame x minumm!~

    ReplyDelete
  2. idah, cari kat taman2.. biasanya banyak ditanam kat tanam dan juga biasanya org india tanam sekitar rumah pokok semambu ni..

    kalau dah jumpa tu, boleh wat mandi, ramas2 dlm air.. pastu tapis dan mandikan mina tu.. time tidur malam boleh letak atas tilam dan tidur atas daun2 tu.. insyaallah tak miang badan

    mudah2an mina cepat sembuh..

    ReplyDelete
  3. weiii bior la banyak2 kuornyerr... kang klu kene lagik, sape yg susah? kooooo jugak! wakakakakaa... yea yeaaa mina kene jerawat ayam! kikikiki..

    ReplyDelete
  4. kalo dah kena ciken pox.. bleh kena lg tak? heee...

    ReplyDelete
  5. Aisey, wish Mina a speedy recovery kak.

    ReplyDelete
  6. nOOrsha...
    dia dok garu2 petang td...aku kj mlm,nak tido pon xsenang..aku tgk dia relaks jek..xda demam...larat la plak dia bwk badan..siap joget2 bila dengo lagu..chesss..
    wat milo jgn lupa anto sket kt sini!!!

    kak nor..
    ha'ah..dah kak..setel..aaaamiiin..moga dia cepat sembuh!!

    kak hana...
    weh!! anak2 ko dah kena lom?? mn nk cr daun semambu kt jepon tu?? kahkahkah..

    jiya...
    biasanya sekali jek...tp kalo kena 2kali tu..xtau la nk ckp..

    love...
    tq love!!

    ReplyDelete
  7. biasanya kat kuil ..
    lepas tu..biasanya kena bagi duit 5posen..
    (yang kita dengar la..)
    .
    ko bagi acyclovir je...
    setel!!

    ReplyDelete