Wednesday, November 11, 2009

Kenduri di Kampung....

Hari Sabtu..7/11/09..aku bergegas balik kg coz ada kenduri kesyukuran kt uma mak..sampai tme azan Isya'.. kenduri pas isya'...heeee...seb bek sempat!! mak dapat g haji thn nih..dia akan pergi bsama2 adik aku jek..bapak xda dah..



Wajah Kesayangan Hamba.... my lovely mum!!!!! Puan Maimunah Hj Sahir..
Mak!!! bak seketol ayam tuh..lapo nih..br sampai uma... nak makan!!!!!


Nasi Ambeng... eh?? mn nasi nye???


Ayam Kicap, Meehun goreng, Sambal Goreng, Ikan Masin Bulu Ayam, Timun, Serunding Kelapa (ditenggelami lauk pauk sedia ada..so xnmpak..I'm sorriii..)


Mak aku g ng adik yg pakai t-shirt pink tuuh..Rafidah Laili.. yg baju ijo tu Farizana @ Ijan.. Laili..bungkus leklok sikit..nk pos ke jepun tuh bg kat k.Inah aka k.Hana!!! isy!! Kak No (my SIL)nih interprem lak..sibuk cari menda lak tu??


Aik?? Maksu Nana pun ada??..jom mkn ns ambeng...x abes seh!!! byk nasi tuh...


Aktiviti bebudak pas kenduri...Mina..PEACE... aiyak!! gmba gelap lak..


X abes2 peace dak Mina nih..


Yg kt atas twin..Hazmi n Hazim..Ariff abg dia, ng baju ijau seblah Mina tu Aliya.. Seblah Azam tu Kak Mira, adik dia seblah Mina bj merah tu..Amir Izzat..kak Ya (kakak dorg yg sulung)xda lak lam gmba.. yg seblah kak Mira tu Nasrul, adik dia si Ain tdo da tme nih..


Uweeeeek!!!! muntah kat mama saya!!! Acu tolong lap my vomitted yek...


Baby tomei nih Amirul Rifqi..3bulan..anak si Ijan..si Laili tu enteprem jek lebeh!!! ala Acu..gmba ko site sisi jek..ekekeke
Hmmm..byk lagik adik bradik aku yg xda lam gmbar..suma sibuk ..echechecheh.. kalo korg nk tau, adik bradik aku 8org jek...hehehehe

Ha!!!!! Ada x yg berkenan ngan menda alah nih??? Kraftangan dr suratkabo... kalo nak leh amik tempahan yek....ada pasu, KLCC, bekas pen, bekas kue raya pun ada..nk wat dulang untuk hantaran pon boleh..harga pasu area 90-100ringgit.. MAHAL ke? Kalo MAHAL...korg wat sendriklah!!! ekekeke

19 comments:

  1. Salam fmina,
    comeinya KLCC tu....hihi. kalau saya, tingin nak blaja camana nak buat kraf ni. Newspaper kat umah ni setinggi saya dah. nak gi jual kat recyle, 10kg RM4 jer. jenuh angkut.

    ReplyDelete
  2. to indahhouse...
    aiyaaak!! akk pon xtaula nk wat cane!! sepupu akk yg wat tuh..akk tolong jual jek..MIL pun tau wat nih..tp xpenah blajo..kureng minat..

    ReplyDelete
  3. Wow, bes tengok everyone working in team kan! Ur mom looks so lovely! ;)

    Ehehe, Mina with her "peace" sign as always!!! so cute...

    The little baby pun very cute la! Geram tengok! ;)

    Ada tapau tuk kita tak kak??? ;)

    ReplyDelete
  4. to love...
    ala..sori la love..lupe nk tapau ntk love..igt k.hana jek..ekekeke jgn marah

    ReplyDelete
  5. salam pagi fmina,
    tahniah utk mak dan adik yg nak naik haji tu, semoga mereka berjaya menunaikan ibadah haji dgn sempurna.
    makan nasi ambeng? fmina org N9 ke?
    dan kakchik nak tau lauk IKAN MASIN BULU AYAM tu macamana ya? ada gambar dekat tak. tak pernah kenal lauk tu, dah la ada bulu ayam, interesting.
    satu lagi, fmina dgn hana adik-beradik ke? makin interesting ni.

    ReplyDelete
  6. to kakchik..
    wkmslm..trima kasih kak 4 the wishes..
    wow!!! byknye soklan..ok, saya jwb 1per1 yek...
    1) saya BUKAN org n9..saya org BATU PAHAT JOHOR.. berketurunan JAWA..
    2) Ikan masin tu kang saya post la gmbrnye..jgn la kakchik imagine BULU AYAM lak kt ikan tuh..ekekeke
    3) dia tuh kak ipar saya la kak..heeeeeee
    ok kak?? da puas hati lom???... hah!!ada soklan lagi x? kaunter prtnyaan masih di buka...heeee

    ReplyDelete
  7. nak bontrottttttttttttt!!!! huwaaaaaa cedapnyer nasik ambeng!!! tuh semua kontrol ayu la tuh nk tumpang glemer satu dunia! wakakaka....... pn.maimunah lagik satu mana????!

    ReplyDelete
  8. ooo... sekarang dah faham dan baru ingat, nasi ambeng ni hidangan tradisi org jawa, hehe.
    wakakaka... kakchik tak imagine pun bulu ayam tu kat ikan, hehehe... sape lah nak makan bulu ayam kan, hahaha...
    ler... hana dgn fmina ni ipar rupanya, sukanya... dpt kenal dua-duanya.
    hehehe... cukuplah dulu soalan utk hari ni, kang letih tangan nak menaip pulak.

    ReplyDelete
  9. makkkk i love u tooo!! akekekekeke! wehhh!! lawa la klcc tu. kreatif2.. leh wat dinosor ker?? akekekekeekekek!

    ReplyDelete
  10. to hana....
    pn Maimunah Ngalimin xdapat menghadirkan diri mlm tuh!! ada kursus menjahit time tuh!!! dok hotel kt bandar seminggu ko!! dia balik ari semalam kot!! aku pon da lupeee..
    wakakaka..yg slalu kontrol ayu si laili la...ekekeke tapi x ayu ke kak? lgik2 yg mkn ns ambeng tuh???

    ReplyDelete
  11. to kakchik..
    baik cekgu..kalo ada soklan lgik, saya bwk blk uma dulu la..as a homework..ekeke

    ReplyDelete
  12. to jiya...
    ko nk dinosor? otomen pon leh wat!!!! ekekeke

    ReplyDelete
  13. salam fmina,
    Selamat Menunaikan Ibadah Haji wat Mak (Pn.Maimunah Ht.Sahir) Semoga mendapat Haji yg mabrur. Di, walah enak sego ambeng kuie.. arek sak bonjrotttt... ngences akak nang kene.. arek ngawe malas banget.. kue kambek kak hana adik beradik yo??

    ReplyDelete
  14. to nurkasih..
    tq 4the wishes,..
    walah!! memeng enak loh ns ambeng kay..mangan neng dulang!!
    alahai kak as nih..carik jawapan kt atas tu yek!!..

    ReplyDelete
  15. Salam akak..dah balik ek??? nasik ambeng tuh kite tk pernah makan lagik.tiap kali tgk korang2 orang johorian neh tayang asik telan air liur jer..sabor jer lah.. buh la resipi kak..nk gak kite buat bile2..hehe... psst, ijan tue ade baby 3 bulan ek? Ijan ni baby umur 2 bulan.kihkihkih

    ReplyDelete
  16. to blogresepi....
    nasi ambeng tuh ada mcm2 lauk...tp lauk yg spesel biasanya ada ikan masin, serunding klapa, kerabu daun ubi, sambal grg, ayam kicap..tp paling leceh nk wat sambal grg lah..bhn2 byk sgt..kn ada kcg pjg,suhun,tauhu, tempe,kentang,tauhu kering,ada letak kobis gak..
    Ha'ah..Ijan tu bb umo 3bln..mcm mikael gak..chubby!!!

    ReplyDelete
  17. mina, dh lama tk makan nasik ambeng...bestnya nape xbungkuskan tuk kita nih...huaaaa

    ReplyDelete
  18. to azura...
    aisey!!!! kite dok igt k.hana jek la..ekekeke

    ReplyDelete
  19. salam mina,salam kenal....selalu singgah umah k.hanna jepung tuh tgk resepi tapi tak penah ngepos apa2 komen....tp rajin plak nak ngepos kat sini...bila tgk gambo kenduri...nasi ambeng...umah kat kg tuh....trus tedetik ni mesti kat bp or muor....kg kelahiran tumpah darh ku di pt raja...rindu giler nak makan nasi ambeng nih....huhu

    ReplyDelete