Friday, October 30, 2009

Ikan Baung...

Mungkin ramai yg xdpt gambaran sebenar RUPA ikan BAUNG nih... meh aku tunjuk korg gmbr lain lak...tapi cik Asben ckp baung ni mcm2 jenis gak.. ada BAUNG PASIR@PUTIH, BAUNG KUNING,tp yang paling SEDAP N BESTNYEEE kalo dpt..BAUNG AKAR@LAWI..nk cari baung akar ni SUSAH!!! kt Hutan Simpan...mcm ikan KELAH jgak la..kan susah nk cari..

Korang tgk tuh...ada sengat lagi nih..yg kt uma aku tu dah dibuang sengatnye, that why xjelas sgt...Yg nih BAUNG PUTIH@PASIR,yg kt uma aku tu BAUNG KUNING..tp kekadang lain tpt lain namanyee..hmmmm..tahla aku tau MAKAN jekkk....


Wakaka..bdak 2org nih telah dieksploitasi untuk mjadi IKLAN IKAN BAUNG aku nih..BIL aku ng sepupu kitorg..


Gambar2 ni ms cik Asben aku g kije lua kt Kota Tinggi, then my MIL sekuarga pun join sama g sana..umah adik my MIL.. Aku KIJE tme nih..huuuuuu xdpt ikot dorg COTI2 kt Kota Tinggi..nyampahssss aku tau...

Sekian laporan untuk hari ini..bersua kembali..ekekeke iklan ditaja oleh..IKAN BAUNG SRI MEDAN!!!!

2 comments:

  1. terima kasih bagi penjelasan tentang ikan ni...suami kak ima cakap ikan ni mahal...entahlah kalau akak tak boleh nak masak ikan ni geli nengoknya...hehehe

    ReplyDelete
  2. to kak ima..
    mmg MAHAL pun kak..ada yg capai 25hengget kot sekilo!! tp kalo nk makan..mahal pon dorg beli gak..

    ReplyDelete